03/03/2024
Αθηνά, Ελλαδα
ΥΓΕΙΑ

Έλλειψη ιωδίου στον οργανισμό: Με ποια πάθηση συνδέεται – Τι τροφές να τρώτε

Πολλοί άνθρωποι έχουν χαμηλό ιώδιο.

Είναι πιθανό να έχετε έλλειψη ιωδίου εκτός εάν καταναλώνετε οστρακοειδή, φύκια, ή λαχανικά που καλλιεργούνται στην ακτή, σύμφωνα με τον Dr Eric Berg.

Το επίπεδο ιωδίου στον οργανισμό, όπως λέει ο Dr Eric Berg στο κανάλι του στο YouTube, «εξαρτάται πραγματικά από το επίπεδο ιωδίου στο φαγητό που τρώει κάποιος και το έδαφος στο οποίο καλλιεργείται η τροφή που καταναλώνει».

Το ιώδιο είναι ένα μέταλλο. Το σώμα χρειάζεται ιώδιο για να παράγει θυρεοειδικές ορμόνες. Αυτές οι ορμόνες ελέγχουν τον μεταβολισμό του σώματος και πολλές άλλες σημαντικές λειτουργίες. Το σώμα χρειάζεται επίσης θυρεοειδικές ορμόνες για τη σωστή ανάπτυξη των οστών και του εγκεφάλου κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και της βρεφικής ηλικίας. Η λήψη αρκετού ιωδίου είναι σημαντική για όλους, ειδικά για τα βρέφη και τις έγκυες γυναίκες.

Advertisement

Εάν έχετε έλλειψη ιωδίου, μπορεί να καταλήξετε με μια πάθηση υποθυρεοειδούς, επισημαίνει ο ειδικός.

Τα κυριότερα συμπτώματα του υποθυρεοειδισμού περιλαμβάνουν:

• Πρήξιμο στο κάτω μέρος του λαιμού

• Δυσκολία στην απώλεια βάρους

Advertisement

• Ξηρά μαλλιά και ξηρό δέρμα

• Λεπτά μαλλιά

• Δυσκοιλιότητα

Σημάδια έλλειψης ιωδίου, τα οποία συνήθως παραβλέπονται σύμφωνα με τον Dr Eric Berg:

1. Κυριαρχία οιστρογόνων. Το ιώδιο βοηθά στη ρύθμιση των οιστρογόνων αλλά και στην πρόληψη της κυριαρχίας των οιστρογόνων. Υποστηρίζει επίσης την αποτοξίνωση.

2. Υψηλά επίπεδα κορτιζόλης. Το ιώδιο βοηθά στην ομαλοποίηση των επιπέδων κορτιζόλης.

3. Μια κατάσταση υποθυρεοειδούς. Ο υποθυρεοειδισμός μπορεί να προκαλέσει αυξημένη χοληστερόλη στο σώμα σας, αλλά μη χρήσιμη για την παραγωγή βιταμίνης D, κυτταρικών μεμβρανών και χολής.

4. Παρενέργειες κατά την κατανάλωση προϊόντων σόγιας. Το ιώδιο βοηθά στη ρύθμιση των επιδράσεων των οιστρογόνων από την κατανάλωση προϊόντων σόγιας.

5. Χασιμότο. Εξακολουθείτε να χρειάζεστε ιώδιο εάν έχετε Χασιμότο, αλλά όχι υπερβολικό ιώδιο. Μπορεί επίσης να χρειαστείτε σελήνιο, ψευδάργυρο, βιταμίνη D και μυο-ινοσιτόλη.

Τροφές που περιέχουν ιώδιο:

– Ψάρια (όπως μπακαλιάρος και τόνος), φύκια, γαρίδες και άλλα θαλασσινά, τα οποία είναι γενικά πλούσια σε ιώδιο

– Γαλακτοκομικά προϊόντα (όπως γάλα, γιαούρτι και τυρί) και αυγά, που είναι επίσης καλές πηγές ιωδίου

– Ιωδιούχο αλάτι

ΠΗΓΗ: www.healthstat.gr

 

Πηγή: www.truelife.gr