21/04/2024
Αθηνά, Ελλαδα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εταιρείες Διαχείρισης: Πώς θα γίνεται πλέον η ενημέρωση των δανειοληπτών – 18 servicers ζητούν νέα άδεια από την ΤτΕ

Στα πρότυπα της ηλεκτρονικής ενημέρωσης που έχουν από τις τράπεζες κινούνται από χθες πάνω από 2,4 εκατομμύρια δανειολήπτες με δάνεια, ύψους 91 δισ. ευρώ, που βρίσκονται υπό τη διαχείριση των servicers. Εν τω μεταξύ, 18 από τις 23 εταιρείες διαχείρισης, υπέβαλαν σύμφωνα με πληροφορίες, επικαιροποιημένο φάκελο

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα ενημέρωσης των δανειοληπτών από τις εταιρείες διαχείρισης που βρίσκεται πλέον σε εφαρμογή είναι μια μεταρρύθμιση που αντιμετωπίζει μια αρνητική πρακτική αδιαφάνειας και έλλειψης εξυπηρέτησης των οφειλετών μέχρι πρότινος. Αποτελεί υποχρέωση των servicers που θεσπίστηκε με τον νόμο 5072/2023 του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών για τα Δάνεια και εγκαινιάζει μια νέα εποχή στον τρόπο παροχής των υπηρεσιών προς τους δανειολήπτες, χωρίς χρονοβόρες διαδικασίες, άμεσα, έγκυρα και χωρίς κόστος.

Εφεξής, όσοι δανειολήπτες επιθυμούν να έχουν άμεση και εξατομικευμένη πληροφόρηση για την οφειλή τους, μπορούν να μπαίνουν στο site της εταιρείας διαχείρισης που διαχειρίζεται το δάνειό τους και να ενημερώνονται για το οφειλόμενο ποσό με αναλυτική καταγραφή των ποσών για κεφάλαιο, τόκους, προμήθειες, τυχόν άλλες χρεώσεις, καθώς και το ισχύον επιτόκιο, όπως επίσης και για την περιοδικότητα των δόσεων, το ύψος τους, την ημερομηνία πληρωμής κάθε δόσης, το τρέχον υπόλοιπο και τον λογαριασμό εξυπηρέτησης της οφειλής.

Ο δανειολήπτης θα εισέρχεται στην πλατφόρμα με προσωπικούς κωδικούς τους οποίους θα του δίνει η εταιρεία διαχείρισης, όπως ακριβώς κάνει με το e-banking της τράπεζάς του. Για να λάβει τους προσωπικούς κωδικούς, ο δανειολήπτης θα κάνει πρώτα την ταυτοποίησή του μέσω του gov.gr ή του Taxisnet και στη συνέχεια η εταιρεία διαχείρισης θα του αποστέλλει τους προσωπικούς κωδικούς στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο.

Σημειώνεται ότι αν ο δανειολήπτης έχει οφειλές σε περισσότερες από μία εταιρείες διαχείρισης, θα πρέπει να ενημερώνεται για την οφειλή του από το e-servicing της καθεμίας ξεχωριστά.

Οι δανειολήπτες θα μπορούν να επικοινωνούν τηλεφωνικά για απορίες με την εταιρεία διαχείρισης, ενώ θα μπορούν να συνεχίσουν την επικοινωνία τους με την εταιρεία και εκτός ψηφιακής πλατφόρμας, όπως γινόταν μέχρι τις 31/3/2024. Σε αυτή την περίπτωση, ωστόσο, η ενημέρωση δεν θα είναι άμεση καθώς θα διεξάγεται γραπτώς, όπως γινόταν μέχρι τις 31 Μαρτίου 2024, με χρόνο αναμονής, εκ του νόμου, τις 30 ημέρες.

 

Πηγή: www.newsit.gr