04/12/2024
Αθηνά, Ελλαδα
ΕΛΛΑΔΑ

Μητσοτάκης: «Το μετρό Θεσσαλονίκης είναι το πιο σύγχρονο της Ευρώπης – Δέσμευση για επέκταση το 2025»

ΟΚυριάκος Μητσοτάκης ανέβηκε στο βήμα στην τελετή εγκαινίων του Μετρό Θεσσαλονίκης και μίλησε για το ξεκίνημα του σπουδαίου αυτού έργου από το αμαξοστάσιο της Πυλαίας.

«Σήμερα μιλάει από μόνο του το ίδιο το έργο. Το πιο σύγχρονο μετρό της Ευρώπης.

Το είπαμε και το κάναμε. Ένα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και ολόκληρης της Ελλάδας.

Η επέκτασή του θα αναβαθμίσει τη ζωή στις συνοικίες από τις οποίες περνά.

Η επέκταση στην Καλαμαριά θα είναι έτοιμη τον Νοέμβριο του 2025. Το μετρό θα επεκταθεί και στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Eίμαι περήφανος που παραδίδω ως πρωθυπουργός ένα έργο που είχε εντάξει στον προϋπολογισμό του 1976 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ως πρωθυπουργός.

Σε αυτή τη 10ετη εμπειρία καθρεφτίζονται όλες οι παθογενειες που θέλουμε να αφήσουμε πίσω μας. Της γραφειοκρατίας, της πολιτικής ατολμίας, των καθυστερήσεων που ανέβασαν αλλά και τη χώρα της κομματικής μικρότητας, της μιζέριας, των εύκολων συνθημάτων.

Είμαι σίγουρος ότι πολλοί συμπολίτες μας είχαν καλοπροαίρετες επιφυλαξεις. Σήμερα πιστεύω ότι όταν θα δουν το αποτέλεσμα της εργασίας μας θα αλλάξουν γνώμη.

Δεν θα αφήσω να χαθούν άλλες ευκαιρίες. Αρκετά με την ηττοπάθεια και τα συμπλέγματα.

Σήμερα έχουμε μπροστά μας και το Μετρό και τα αρχαία της Θεσσαλονίκης.

Είναι μια διπλή απάντηση στην καχυποψία κάθε Θεσααλονικιού απέναντι στα πολλά λόγια που άκουγαν για χρόνια.

Και επειδή νιώθω πως στέρεψαν και τα λόγια, απαντώ με το χειροπιαστό γεγονός που απαντάμε σήμερα. Ένα ορόσημο που ελπίζω να γίνει μια στέρεη γέφυρα αλήθειας μεταξύ πολιτείας και πολιτών.

Το τριπλό μήνυμα που εκπέμπει σήμερα το Μετρό:

Αφορά από τη μια το βραχίονα ενός μεγάλου προγράμματος που αλλάζει ριζικά την εικόνα της Μητρόπολης της Μακεδονίας.

Δηλώνει πολλά και για τον πολιτικό και  κοινωνικό προσανατολισμό αυτής της κυβέρνησης και τις μρπακτο ςδναιφερον της για τη Βόρεια Ελλάδα με ένα σχέδιο που θέλει όλη τη χώρα να αναπτύσσεται ισόρροπα και ισότιμα.

Έχουν τα εγκαίνια και τον γνήσιο λαϊκό χαρακτήρα της παράταξης μας

Για να μετακινείται ο πολίτης φθηνά με ασφάλεια. Αλλά και γιατι όταν μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις μειώνονται και οι κοινωνικές αποστάσεις.

Απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης ως βασικό στοιχείο της καθημερινότητας των πολλών.

Είμαι σίγουρος ότι οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα προστατεύσουν αυτόν τον θησαυρό.»

Ο Μητσοτάκης πάτησε το κουμπί έναρξης λειτουργίας του μετρό

Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός πήγε με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας στην αίθουσα Ελέγχου του αμαξοστασίου της Πυλαίας και πάτησε συμβολικά το κουμπί για να σηκωθούν τα ρολά και να ξεκινήσει τη λειτουργία του το Μετρό Θεσσαλονίκης.

Με το πάτημα του κουμπιού άνοιξαν ταυτόχρονα οι μπάρες και στους 13 σταθμούς του μετρό για να μπορέσει ο κόσμος να επιβιβαστεί σε αυτό.

Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας επιβιβάστηκαν στον πρώτο συρμό κι έκαναν τη διαδρομή μέχρι το σταθμό Παπάφη του Μετρό.

Οι πρώτοι επιβάτες ήδη κατέβηκαν στις αποβάθρες για να πάρουν τον πρώτο συρμό, σε μία ιστορική στιγμή για τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης.

Mitsotakis_Metro Thessalonikis
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης πατά το κουμπί για το μετρό Θεσσαλονίκης | Eurokinissi/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Σταϊκούρας: «Το Μετρό είναι εδώ»

«Το Μετρό είναι εδώ. Σήμερα βιώνουμε ιστορικές στιγμές που η Θεσσαλονίκη περίμενε χρόνια», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας στην εκδήλωση τελετής έναρξης της λειτουργίας της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης των 13 σταθμών.

Κάνοντας λόγο για ημέρα δικαίωσης για τους Θεσσαλονικείς, επισήμανε ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα πιο μεγάλα έργα που έχουν γίνει στην Ελλάδα με όρους τεχνικών απαιτήσεων και κόστους, ενώ τόνισε πως για την κατασκευή του καθοριστικό ρόλο διαδραμάτισε και η πολιτική βούληση. «Το κράτος πρέπει να έχει συνέπεια και συνέχεια.

Και το Μετρό αποτελεί απτή απόδειξη ότι η κυβέρνηση της ΝΔ με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη υπηρετεί αυτήν την αναγκαιότητα με πράξεις και όχι με λόγια», υπογράμμισε ο ίδιος χαρακτηριστικά, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Αναγνώρισε πως το εμβληματικό αυτό έργο είχε μια μακρά διαδρομή με ποικίλες εμπλοκές, δυσκολίες και προκλήσεις, «ωστόσο μετά από παλινωδίες δεκαετιών», όπως είπε χαρακτηριστικά, η σύμβαση του έργου υπεγράφη το 2006.

«Στην πορεία υλοποίησής του, το έργο αποτέλεσε αντικείμενο σφοδρών πολιτικών και όχι μόνο αντιδράσεων, που επέφεραν καθυστερήσεις, συνέπεια αυτών ήταν η επιβάρυνση του πολίτη και η καλλιέργεια εύλογης καχυποψίας και αμφιβολίας στους πολίτες για την αποτελεσματικότητα της ελληνικής πολιτείας, ωστόσο απέναντι σε αυτήν τη δυσάρεστη πραγματικότητα, δραστηριοποιήθηκαν πολλοί άνθρωποι, οι οποίοι αφιέρωσαν γνώση και δουλειά για να γίνει το έργο και μάλιστα να γίνει εξαιρετικό», είπε.

Στην τοποθέτησή του, επισήμανε ότι η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα από τα πιο σύγχρονα Μετρό στην Ευρώπη, με ενσωματωμένα τα πλέον καινοτόμα συστήματα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας και πρόσθεσε:

«Με τη λειτουργία του Μετρό, αλλάζει ο συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης, που ήδη προβλέπει προσιτή τιμολογιακή πολιτική, νέα, αυξημένα δρομολόγια λεωφορείων και ανανεωμένο – κατά 50% – στόλο οχημάτων».

Ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι στα οφέλη της λειτουργίας του Μετρό συγκαταλέγονται η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και ο περιορισμός του κυκλοφοριακού προβλήματος, η θωράκιση της Θεσσαλονίκης με έναν παράγοντα ανάπτυξης και η ενίσχυση του γεωπολιτικού της ρόλου, αφού αποκτά έναν ακόμη βασικό πυλώνα μιας δυναμικής και εξωστρεφούς Μητρόπολης, όχι μόνο της Μακεδονίας και της Βόρειας Ελλάδας, αλλά και ευρύτερα των Βαλκανίων.

Ταχιάος: «Μία αρχή για τη Θεσσαλονίκη, εφαλτήριο για το μέλλον»

«Η Θεσσαλονίκη αποκτά το μετρό της, είναι τιμή και χαρά για εμένα που την χρωστώ στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη που μου εμπιστεύθηκε αυτή τη θέση», επισήμανε εμφανώς συγκινημένος ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, από το βήμα της σημερινής εκδήλωσης τελετής έναρξης της λειτουργίας της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης.

«Για κάποιους από εμάς η σημερινή μέρα είναι το τέλος ενός κύκλου», σημείωσε ο ίδιος και πρόσθεσε ότι «για τους Θεσσαλονικείς είναι το τέλος μίας περιπέτειας, που τροφοδοτήθηκε από τις παθογένειες προηγούμενων δεκαετιών, πολιτικές και οικονομικές. Είναι το έργο που αναμετρήθηκε με την τοξικότητα της εποχής, αλλά τελικά κατέληξε σε ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα. Η πραγματικότητα είναι μπροστά μας και αυτή είναι η απάντηση», υπογράμμισε.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Ταχιάος σε δύο πρώην δημάρχους, τον Σωτήρη Κούβελα που πρώτος «κυνήγησε» την υλοποίηση του μετρό στη Θεσσαλονίκη και τον εκλιπόντα Γιάννη Μπουτάρη, που, όπως είπε, αγωνίστηκε για τη διάσωση των αρχαίων του σταθμού Βενιζέλου. «Φτάσαμε με μοναδική επιτυχία στο αποτέλεσμα που αντιπροσώπευαν οι δύο προαναφερόμενοι», επισήμανε χαρακτηριστικά.

«Σήμερα είναι μέρα γιορτής. Είναι μία αρχή για τη Θεσσαλονίκη, ένα εφαλτήριο για το μέλλον. Σε αυτή τη Θεσσαλονίκη χρωστάμε δύο άλματα: Ένα άλμα ωριμότητας. Θα ήταν ασέβεια προς μία πόλη που είδε να αντιμετωπίζεται ως ανέκδοτο το μεγαλύτερο έργο της, αν δεν συμφωνήσουμε σε κάτι βασικό. Στο μέλλον αφήνουμε τα έργα έξω από την πολιτική. Το δεύτερο άλμα είναι ένα άλμα στοχεύσεων.

Ο κόσμος θα θαυμάσει το μετρό, αλλά για να το βάλει στη ζωή του θα χρειαστεί χρόνο. Για κάθε πολίτη η εξοικείωσή του με το μέσο και η εγκατάλειψη της συνήθειας του αυτοκινήτου θέλει χρόνο. Στους άρχοντες της πόλης εναπόκειται να επικοινωνήσετε τον μεγάλο στόχο: λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους και βήματα προς τη βιώσιμη αστική κινητικότητα» σημείωσε χαρακτηριστικά.


Πηγή: www.diaforetiko.gr