21/07/2024
Αθηνά, Ελλαδα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο στόχαστρο της Κομισιόν η Lufthansa – Ερευνά τη νομιμότητα της κρατικής επιδότησης 6 δισ. ευρώ εν μέσω πανδημίας

Η Κομισιόν ξεκινάει έρευνα για την κρατική ενίσχυση δισεκατομμυρίων προς την αεροπορική εταιρεία Lufthansa κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού με στόχο να αποσαφηνιστεί κατά πόσον η ενίσχυση ήταν σύμφωνη με τους ευρωπαϊκούς κανόνες. Είχε αρχικά εγκρίνει την ενίσχυση το 2020.

Ωστόσο, το Δικαστήριο της ΕΕ ακύρωσε την έγκριση το 2023 μετά από καταγγελία της Ryanair και της Condor. Η Lufthansa άσκησε έφεση κατά της απόφασης αυτής, η οποία δεν έχει ακόμη εκδικαστεί. Η Κομισιόν επανεξετάζει τώρα εκ νέου την απόφασή της και θέλει να λάβει υπόψη της την ισχύ της Lufthansa στην αγορά στα αεροδρόμια της Βιέννης και του Ντίσελντορφ, για παράδειγμα. Ωστόσο, η αρχή τονίζει ότι η έναρξη της έρευνας δεν λέει ακόμη τίποτα για την έκβασή της.

Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί κατά τη διάρκεια της πανδημίας είχαν οδηγήσει τις δραστηριότητες της Lufthansa σε ουσιαστική παύση. Δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας διακυβεύονταν στον όμιλο, ο οποίος απασχολεί περίπου 138.000 άτομα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η γερμανική κυβέρνηση στήριξε τη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Γερμανίας την άνοιξη του 2020.

Η Γερμανία, η Αυστρία, η Ελβετία και το Βέλγιο είχαν υποσχεθεί συνολικά εννέα δισεκατομμύρια ευρώ ως βοήθεια προς τον όμιλο Lufthansa, τα οποία όμως δεν αξιοποιήθηκαν πλήρως. Η μερίδα του λέοντος του ποσού προήλθε από τη Γερμανία, την πατρίδα της Lufthansa.

Η ενίσχυση έχει πλέον εξοφληθεί πλήρως

Έξι δισεκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ενός πακέτου μετοχών 20% και αφανών συμμετοχών, δόθηκαν από το γερμανικό Ομοσπονδιακό Ταμείο Οικονομικής Σταθεροποίησης (WSF), ενώ η κρατική τράπεζα KfW συνέβαλε με δάνειο ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ. Οι Ευρωπαίοι εταίροι προσχώρησαν στο σύμφωνο βοήθειας μόνο σε μεταγενέστερη ημερομηνία.

Ο διασωθείς όμιλος είχε εξοφλήσει πλήρως την ενίσχυση μέχρι το τέλος του 2022 και την αντικατέστησε εν μέρει με δικό του χρέος. Ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Κάρστεν Σπορ (Carsten Spohr) εξήγησε ότι θα προτιμούσε να είναι χρεωμένος στην αγορά παρά στον φορολογούμενο. Το γερμανικό κράτος δεν έχασε χρήματα από το τελικό αποτέλεσμα, αλλά στην πραγματικότητα σημείωσε κέρδη περίπου 760 εκατ. ευρώ από τόκους και πωλήσεις μετοχών.

Πηγή: www.newsit.gr