07/10/2024
Αθηνά, Ελλαδα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στον όμιλο Κοπελούζου το 1,5% της ΔΕΗ, τα πολλά μέτωπα της ΕΚΤΕΡ, η αντλησιοταμίευση είναι hot και οι αριθμοί του ΠΔΕ

Πως ο όμιλος Κοπελούζου αποκτά άνω του 1,5% της ΔΕΗ

Τα σημαντικά οφέλη της ΔΕΗ από τη συμφωνία με τους ομίλους Κοπελούζου – Σαμαρά για τη διεύρυνση της παρουσίας στα αιολικά πάρκα και την αύξηση του ποσοστού στη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής Αλεξανδρούπολης στο 71% παρουσιάστηκαν εκτενώς χθες. Το ενδιαφέρον είναι πως η συμφωνία προβλέπει πως το τίμημα θα καταβληθεί από τη ΔΕΗ τόσο σε μετρητά όσο και σε ίδιες μετοχές. Έτσι ο όμιλος Κοπελούζου αποκτά περίπου 5.733.000 μετοχές της ΔΕΗ δηλαδή σχεδόν το 1,5% και μετατρέπεται σε έναν από τους μεγάλους μετόχους της κρατικής επιχείρησης. Συγκεκριμένα ποσό 70 εκατ. ευρώ καταβάλλεται από τη ΔΕΗ σε ίδιες μετοχές με τιμή διάθεσης 12,21 ευρώ, η οποία προέκυψε από το υψηλότερο εκ της μεσοσταθμικής τιμής 6μήνου και της τιμής σποτ στο κλείσιμο της 24ης Σεπτεμβρίου. Η οικογένεια Κοπελούζου αύξησε πρόσφατα το ποσοστό της στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) που έχει τη διαχείριση του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» στο 6%.

Ο Θανάσης Σίψας και τα πολλά ανοικτά μέτωπα της ΕΚΤΕΡ

Ο 74χρονος πρόεδρος της εισηγμένης ΕΚΤΕΡ Θανάσης Σίψας είναι από τους παλαίμαχους της αγοράς κατασκευών. Επί σχεδόν τρεις δεκαετίες ήταν ανώτατο στέλεχος της μη εισηγμένης, αλλά νοικοκυρεμένης, τεχνικής εταιρείας Ι. Γ. Κοροντζής. Βρέθηκε στην ΕΚΤΕΡ την οποία πέτυχε να διατηρήσει στην κορυφή του κλάδου όταν γύρω του κατέρρεαν οι περισσότεροι εισηγμένοι ανταγωνιστές. Ο Θανάσης Σίψας έχει πολλές φορές στο παρελθόν ανοίξει μέτωπο με υπουργούς και εργολάβους. Τελευταία όμως έχει πολλά ανοικτά μέτωπα. Εκτός από την ΑΒΑΞ με την οποία βρίσκεται στα μαχαίρια για το μεγάλο έργο κατασκευής τριών νοσοκομείων, ύψους 442 εκατ. ευρώ, με χορηγία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, η ΕΚΤΕΡ άνοιξε μέτωπο και με την Lamda Development. Οι δύο πλευρές έχουν διαφορά κοντά στο 1,5 εκατ. ευρώ για το πρώτο κτίριο που κατασκευάστηκε στο Ελληνικό, για τη στέγαση φορέων που υποστηρίζουν άτομα με ειδικές ανάγκες. Καλά ξεμπερδέματα!

Η αντλησιοταμίευση είναι hot!

Για να επιστρέψουμε στην ενέργεια, όπου γίνονται πολλά πραγματάκια πανευρωπαϊκά, μια συμφωνία που υπογράφηκε αυτές τις ημέρες δείχνει πως η αντλησιοταμίευση βρίσκεται στο επίκεντρο επενδυτικού ενδιαφέροντος. Η επενδυτική εταιρεία Brookfield στην οποία προεδρεύει ο πρώην διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας της Αγγλίας Mark Carney, πώλησε το 25% που έχει στην First Hydro Company στο καναδικό συνταξιοδοτικό ταμείο CDPQ έναντι μισού δισεκατομμυρίων λιρών. Το 75% παραμένει στον έλεγχο του γαλλικού ομίλου Engie. Η First Hydro λειτουργεί δύο μονάδες αντλησιοταμίευσης στην Ουαλία. Η αντλησιοταμίευση θεωρείται κρίσιμη για την ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας αφού λειτουργεί ως μπαταρία που αποθηκεύει ενέργεια ώστε να διατίθεται στην αγορά όταν υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση. Στην Ελλάδα, εκτός από την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή που προωθεί το μεγάλο έργο αντλησιοταμίευσης στην Αμφιλοχία, φιλόδοξα σχέδια έχει και η ΔΕΗ.

Γιατί αυξάνεται το εθνικό σκέλος του ΠΔΕ

Το σχέδιο νόμου για το «Νέο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων» που βρίσκεται στη Βουλή προβλέπει πως «αυξάνονται οι πιστώσεις του προϋπολογισμού των δημοσίων επενδύσεων οικονομικού έτους 2024 κατά εννιακόσια εκατομμύρια (900.000.000) ευρώ. Ειδικότερα, αυξάνονται οι πιστώσεις του εθνικού σκέλους δημοσίων επενδύσεων κατά εξακόσια εκατομμύρια (600.000.000) ευρώ και του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους δημοσίων επενδύσεων κατά τριακόσια εκατομμύρια (300.000.000) ευρώ». Στην αγορά υποστηρίζουν πως αυτοί οι αριθμοί αποτελούν παραδοχή των καθυστερήσεων του Ταμείου Ανάκαμψης, αφού αυξάνεται πολύ λιγότερο το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του ΠΔΕ. Επίσης, η αύξηση του εθνικού σκέλος σημαίνει πως δε χρειάζεται να μπλέκεις με την κοινοτική γραφειοκρατία, κ.ο.κ. όπως μας πληροφορούν. Πάντως κάτι δείχνει η περιορισμένη αύξηση στα συγχρηματοδοτούμενα έργα όταν έχουμε τόσο μεγάλο δρόμο να καλύψουμε ώστε να πιάσουμε τους φετινούς στόχους του Ταμείου Ανάκαμψης.

Πυρόσβεση με χρέπια!

Θέλουμε αποτελεσματική Πυροσβεστική αλλά την ίδια στιγμή μόλις το 15% των πυροσβεστικών οχημάτων έχουν ηλικία μικρότερη από 9 χρόνια! Το 85% των οχημάτων είναι ηλικίας από 10 μέχρι 49 χρόνια όπως αποκάλυψε χθες ο αρμόδιος υπουργός Βασίλης Κικίλιας. Αφορμή ήταν οι ανακοινώσεις για την υπογραφή συμβάσεων προμήθειας 414 νέων οχημάτων μέσω διαγωνισμών που προχώρησαν από το ΤΑΙΠΕΔ ως τμήματα του προγράμματος «Αιγίς». Τα 160 από τα νέα οχήματα θα είναι διαθέσιμα για την αντιπυρική περίοδο του 2025. Μέχρι τον επόμενο Αύγουστο ο αριθμός τους θα έχει αυξηθεί σε 235.

Πηγή: www.newsit.gr