19/04/2025
Αθηνά, Ελλαδα
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Τα πιο αμφίρροπα Όσκαρ της Ιστορίας – Η Βραδυνή

Αντίστροφη μέτρηση για την πολυαναμενόμενη 97η απονομή των χρυσών αγαλματιδίων

Σε μία χρονιά μεγάλων ανατροπών και καταιγιστικών εξελίξεων είναι απόλυτα λογικό και στα Όσκαρ να έρθουν τα πάνω κάτω.

Την κινηματογραφική περίοδο στην οποία αναφέρεται η 97η απονομή των Χρυσών Αγαλματιδίων αυτή την Κυριακή, ο Deadpool τα έβαλε με τον Wolverine, η Μπλέικ Λάιβλι και ο Τζάστιν Μπαλντόνι μήνυσαν ο ένας τον άλλον και το «Inside Out 2» κατέκτησε το box office όταν η πολυαναμενόμενη συνέχεια του «Joker» πέρασε και δεν ακούμπησε. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, καθοδόν προς την λαμπρή τελετή τα σκάνδαλα δεν έχουν τέλος, αφού αποκαλύφθηκε η χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) στην ταινία «The Brutalist», ενώ στο «Anora» απουσίαζε ο συντονιστής οικειότητας ανάμεσα στο πρωταγωνιστικό ζευγάρι, μία θέση εργασίας που επέβαλαν τόσο η Covid-19 όσο και το κίνημα #Metoo. Και επειδή το κακό πάντα τριτώνει, το BBC εξηγεί γιατί τα φετινά Όσκαρ χαρακτηρίζονται ως η κινηματογραφική γιορτή της μεγάλης απάτης, αφού φέτος περισσότερο από ποτέ στην ιστορία τους, προτείνονται ηθοποιοί σε κατηγορίες, στις οποίες σχολιαστές επισημαίνουν ότι δεν ανήκουν κανονικά. Τι και αν αυτό, σύμφωνα με το βρετανικό δίκτυο, είναι μία καθιερωμένη τακτική για να ενισχύονται οι πιθανότητες των ηθοποιών να κερδίσουν ένα Όσκαρ ή ένα Bafta ή μία Χρυσή Σφαίρα, ο ρεπόρτερ Κάιλ Γουίλσον υποστήριξε, σε ένα άρθρο του στο «The Ringer», ότι ζούμε «την πιο απατηλή σεζόν απονομής βραβείων στην ιστορία του θεσμού των Όσκαρ».

Το παραπάνω αφορά κυρίως τις ταινίες «Emilia Pérez», «A Real Pain» και «Wicked» στις οποίες κυριαρχούν ζευγάρια ηθοποιών του ίδιου φύλου που δεν παίζουν «πρωταγωνιστικούς» και «δευτερεύοντες ρόλους», αλλά έχουν τον ίδιο χρόνο στην οθόνη, χωρίς να βγαίνει ένας εκ των δύο μπροστά με οποιονδήποτε τρόπο. Ωστόσο, για τη μεγάλη βραδιά το ένα άτομο διεκδικεί βραβείο στην κατηγορία Α’ Ρόλου και το άλλο στην κατηγορία Β’ Ρόλου. Το ζήτημα σαφώς θα απασχολήσει ειδικούς και μη, και μετά την απονομή των βραβείων, που, σύμφωνα με τα γραφεία στοιχημάτων, θα κερδίσουν η ακόλουθη ταινία και οι εξής αστέρες του Χόλιγουντ: το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας αλλά και Σκηνοθεσίας θα κερδίσει το φιλμ «Anora» που κέρδισε και τον Χρυσό Φοίνικα, ενώ για το αγαλματίδιο του Α’ Γυναικείου Ρόλου όλα τα στοιχήματα έχουν μπει στην Ντέμι Μουρ για την ταινία «The Substance». Μεγάλη ένταση έχει προκληθεί και για το βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου με τα περισσότερα στοίχημα να έχουν μπει στο όνομα του υπέροχου Άντριαν Μπρόντι για την ταινία «The Brutalist», εκτός αν τελευταία στιγμή ο Τιμοτέ Σαλαμέ καταφέρει να του «τραβήξει το χαλί» κάτω από τα πόδια του με την ερμηνεία του στην ταινία «A Complete Unknown».

Όσον αφορά τα βραβεία για τους δεύτερους ρόλους οι αποδόσεις των στοιχημάτων δείχνουν νικητές τη Μόνικα Μπαρμπάρο και πάλι από το «A Complete Unknown», με την Αριάνα Γκράντε να την ακολουθεί κατά πόδας με την ερμηνεία της στην ταινία «Wicked». Στην κατηγορία του Β’ Ανδρικού Ρόλου σύμφωνα με την πλατφόρμα Betsson νικητής θα αναδειχτεί ο Γιούρα Μπορίσοφ του «Anora», ενώ άτυχος θα σταθεί ο πολυσυζητημένος φέτος Κίραν Κάλκιν για την ερμηνεία του στην ταινία «A Real Pain».

Τέλος, στην κατηγορία Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας τα στοιχήματα δεν χρήζουν δεύτερης ερμηνείας: το βαρυσήμαντο Όσκαρ θα πάρει η Βραζιλία με το φιλμ «I’m Still Here». Οι ειδικοί του Κινηματογράφου δεν απέχουν πολύ από τις επιλογές που αναδεικνύουν για νικητές τα στοιχήματα, αφού συμφωνούν ότι το «Anora» θα κλέψει την παράσταση σε περισσότερες από μία κατηγορίες, αν και κάποιοι διερωτώνται γιατί το «Dune: Part Two» δεν είχε εξαρχής καμιά ευκαιρία να λάμψει τη μεγάλη βραδιά. Στην κατηγορία του Α’ Ανδρικού Ρόλου είναι βέβαιο ότι η μάχη θα δοθεί ανάμεσα στον ωριμότερο Άντριεν Μπρόντι και τον νεότερο Τιμοτέ Σαλαμέ, ενώ όσον αφορά το Β’ Γυναικείο Ρόλο δεν είναι λίγοι εκείνοι που θα προτιμούσαν τη Σίνθια Ερίβο από την ταινία «Wicked» αντί της Ντέμι Μουρ από το «The Substance». Στην κατηγορία των Β’ Γυναικείων Ρόλων υπάρχει απόλυτη συμφωνία ανάμεσα στα στοιχήματα και τους ειδικούς, με το φιλμ «I’m Still Here» να παραμένει το φαβορί όλων για τη νίκη στην κατηγορία Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία.

*Αναδημοσίευση από τη «Βραδυνή της Κυριακής»


Πηγή: www.vradini.gr