Την ιστορία του για την αναζήτηση πληροφόρησης σχετικά με τους ελλαττωματικούς αερόσακους «Takata» κι ενώ, ακόμα περιμένει απαντήσεις, μοιράστηκε πολίτης στην εκπομπή του OMEGA Channel, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΡΑ, με τη Στέλλα Σάββα.
«Αρχικά, να αναφέρω ότι με δική μου πρωτοβουλία έκανα αναζήτηση στο διαδίκτυο κατά πόσο το όχημα μου εμπίπτει σε παρτίδα των ελλαττωματικών αερόσακων «Takata». Μετά από ενδελεχή έρευνα κατέληξα στην επίσημη σελίδα του κατασκευαστή στην οποία με τον μοναδικό αριθμό πλαισίου διαπίστωσα πως το όχημά μου φέρει όντως τους αερόσακους «Takata», θα αναφέρει ο κ. Αλέξανδρος Γεωργίου.
«Στην ειδοποίηση ανάκλησης αναγράφει με κόκκινα γράμματα πως το όχημα θέλει να ακινητοποιηθεί άμεσα και να γίνει αντικατάσταση του αερόσακου και μάλιστα, αναφέρει ότι υπεύθυνος για την αντικατάσταση του είναι ο ίδιος ο αντιπρόσωπος».
Ερωτηθείς για το πότε ξεκίνησε η έρευνα του ο ίδιος απάντησε πως πρόκειται για χρονική περίοδο μικρότερη της μίας εβδομάδας.
«Στην ίδια ειδοποίηση αναφέρει πως η ανάκληση αυτή χρονολογείται από το 2015 και μάλιστα, υπήρχε και δεύτερη ανάκληση το 2018 χωρίς να με ενημερώσει ποτέ κανείς».
Ερωτηθείς για το αν η αγορά του οχήματος έγινε από αντιπροσωπεία ο ίδιος απάντησε: «Όχι. Εκεί θέλω να καταλήξω. Το όχημα μου είναι εισαγόμενο από την Ιαπωνία. Έχω επικοινωνήσει με την επίσημη αντιπροσωπεία μέσω email, μέσω της σελίδας που διατηρεί στα ΜΚΔ, την επίσημη όχι τη θυγατρική και μέσω τηλεφώνου. Μέσω email και σελίδας στα ΜΚΔ δεν έλαβα ποτέ καμία απάντηση» και θα συνεχίσει λέγοντας ότι κατά την τηλεφωνική τους επικοινωνία του είπαν ότι «δεν έχουμε πρόσβαση στα δεδομένα για αυτοκίνητα που έχουν εισαχθεί». Στο σημείο αυτό, ο κ. Γεωργίου άνοιξε μια παρένθεση αναφέροντας «Κάτι που πρέπει να προβληματίσει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των οχημάτων που κυκλοφορούν σήμερα στους κυπριακούς δρόμους είναι εισαγόμενα και ο νόων νοείτο!».
«Τελειώνοντας τη συζήτηση με την αντιπροσωπεία, ανάφερα ότι σύμφωνα με δημοσιεύματα από έγκαιρες πηγές είχαν δοθεί κονδύλια στο παρελθόν από τις κατασκευάστριες εταιρείες προς τις αντιπροσωπείες για να κάνουν ανάκληση σε παγκόσμιο επίπεδο και να προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες. Η αντιπροσωπεία το αρνήθηκε κατηγορηματικά και επομένως, δεν αναλαμβάνουν κανέναν κόστος, μου το υπογράμμισε, ούτε και το πρώτον ευρώ για την αλλαγή των ελλαττωματικών αερόσακων. Και μέχρι και σήμερα δεν έχω λάβει την επίσημη γραπτή τοποθέτηση επί του θέματος. Και τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά και βαραίνουν και τις αντιπροσωπείες στην Κύπρο όσο και την ίδια την ίδια την Κυβέρνηση, γιατί θρηνήσαμε. Η κα. Όξινου θρηνεί τον γιο της. Τώρα είμαστε σε ένα δεύτερο περιστατικό, την Στυλιανή από την Αυγόρου, το οποίο διερευνάται και είναι στο μικροσκόπιο των Αρχών ότι ο θάνατος της επήλθε από τους ελλαττωματικούς αερόσακους «Takata». Θα πρέπει να τονιστεί ότι αυτός αερόσακος θα πρέπει να εκραγεί οποιαδήποτε στιγμή χωρίς να εμπλακεί σε ατύχημα».
Εν συνεχεία ο ίδιος θα συνεχίσει λέγοντας ότι η αντιπροσωπεία στην Κύπρο υποστηρίζει ότι δεν μπορεί να εντοπίσει το όχημά του με τον κ. Γεωργίου να σχολιάζει: «Όταν εμπλακεί ένα όχημα σε δυστύχημα ή θέλω να το κάνω σέρβις, πηγαίνω εκεί, πλερώνω… μου δίνουν ανταλλακτικά το διορθώνω το όχημα και το βρίσκουν! Αλλά, όταν είναι για ανάκληση και είναι να δώσουν λεφτά δε το βρίσκουν! Το όχημα έχει εισαχθεί από το φεγγάρι, από άλλο πλανήτη […] Έχω αποδείξεις της αντιπροσωπείας που προμηθεύτηκα ανταλλακτικά […] εγώ ξέρω ότι μου λένε ψέματα!» με τον ίδιο να απευθύνει ερώτημα «Πώς είναι δυνατόν εγώ ένας απλός πολίτης χωρίς κωδικούς πρόσβασης, χωρίς να έχω τα ειδικά λογισμικά να κατάφερα να καταλήξω σε αυτά τα ευρήματα και αντιπροσωπείες να νίπτουν τας χείρας τους;».
Αναφερόμενος στον ρόλο του Κράτους για την αρωγή των πολιτών προς έλεγχο των αερόσακων ο ίδιος θα πει: «Αποτάθηκα στο αρμόδιο τμήμα του κράτους, στο Τμήμα Μεταφορών και δεν έχω λάβει απάντηση εδώ και μία βδομάδα. Και μιλάμε για μία ωρολογιακή βόμβα που μπορεί να σκάσει οποτεδήποτε. Εγώ καθήλωσα το όχημα μου, βρίσκομαι σε αναμονή!».
Τέλος, ο ίδιος θα συνεχίσει λέγοντας: «Αυτά τα οχήματα που εισάγονται από τρίτες χώρες, κατά την εισαγωγή τους περνούν από ένα επιπλέον τεστ. Αυτό το τεστ διασφαλίζει ότι το όχημα όταν κατασκευάστηκε στο εξωτερικό και δεν πληροί τις προδιαγραφές για την ΕΕ, μετά τον σχετικό έλεγχο, αυτόν που προανάφερα, πιστοποιείται ότι πληροί όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας για να κυκλοφορούν νόμιμα στους κυπριακούς δρόμους. Και το κόστος αυτός το επωμίζεται ο πολίτης, που ανέρχεται στα 150 ευρώ. Επομένως, εγείρονται πολύ σοβαρά ερωτήματα κατά πόσο ο εν λόγο έλεγχος γινόταν ή γίνεται σωστά καθώς λαμβάνει χώρα μέχρι και αυτή τη στιγμή που μιλούμε. Κι αν γινόταν ο έλεγχος σωστά, αυτά τα οχήματα δε θα έπρεπε να κυκλοφορούν καν. Στο τέλος της ημέρας φαίνεται ότι ο έλεγχος αυτός γίνεται για τα μάτια του κόσμου ενώ, την ίδια ώρα η Δημοκρατία περιορίζεται στον ρόλο του εισπράκτορα των χρημάτων του κόσμου. Αυτές είναι οι αλήθειες και παίζουν με τις ζωές του κόσμου!».
Πηγή: omegalive.com.cy