Η κατοχύρωση του δικαιώματος της εκπαίδευσης αποτελεί καθήκον της Πολιτείας και
αναφαίρετο δικαίωμα όλων των παιδιών. Τα παιδιά με σοβαρές συναισθηματικές
διαταραχές συχνά βιώνουν τραυματικές εμπειρίες και χρήζουν υποστήριξης σε
ατομικό, σχολικό και οικογενειακό επίπεδο.
Υπολογίζεται ότι 1-2% του σχολικού πληθυσμού αντιμετωπίζει σοβαρές διαταραχές
στη συμπεριφορά, που εμποδίζουν τη μάθηση, την κοινωνικοποίηση και τη
λειτουργικότητα των παιδιών εντός και εκτός σχολείου. Το γενικό σχολικό σύστημα δεν
μπορεί να καλύψει τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών αυτών, με αποτέλεσμα συχνά
να προκαλείται έντονη αναστάτωση. Ως αποτέλεσμα, τα παιδιά αυτά καταλήγουν
εκτός του σχολικού χώρου, με όλους τους κινδύνους που αυτό συνεπάγεται στην
κρίσιμη ηλικία της εφηβείας.
Η απόφαση για λειτουργία του σχολείου εναλλακτικής φοίτησης αφορά στην παροχή
δεύτερης ευκαιρίας για εκπαίδευση, βελτίωση και ενδυνάμωση σε μικρό αριθμό
μαθητών/μαθητριών που την έχουν ανάγκη, πριν την επανένταξή τους στο γενικό
σχολείο. Ο χώρος που έχει επιλεγεί, σε συνεννόηση με την οικεία Σχολική Εφορεία, για
πιλοτική εφαρμογή του σχολείου εναλλακτικής φοίτησης και επανένταξης, δεν
επηρεάζει καθόλου τη λειτουργία του Παγκυπρίου Γυμνασίου, αφού το σχολείο θα
λειτουργεί αυτόνομα, σε διαφορετικό χώρο και με διαφορετική είσοδο. Οι
οποιεσδήποτε πρώιμες και ατεκμηρίωτες δηλώσεις και ανακοινώσεις, το μόνο που
πετυχαίνουν είναι να στιγματίζουν τα παιδιά που θα συμμετέχουν στην εναλλακτική
φοίτηση και να αναστατώνουν αναίτια τους γονείς και τα παιδιά του Παγκυπρίου
Γυμνασίου.
Το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας και οι υποστηρικτικές υπηρεσίες του,
θα συνεχίσουν να παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια σε όλα τα παιδιά, για να μπορέσουν
να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες τους στον μέγιστο δυνατό βαθμό, προσφέροντας
εναλλακτικούς τρόπους φοίτησης και διασφαλίζοντας όλα τα δικαιώματά τους
Πηγή: omegalive.com.cy