17/05/2024
Αθηνά, Ελλαδα
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΔΑΣ δ. Θεσσαλονίκης: Την ιδιωτικοποίηση της υπηρεσίας καθαριότητας σχεδιάζει η διοίκηση Αγγελούδη

«Επίσημα πλέον, σχεδιάζουν την ιδιωτικοποίηση τομέων-εργασιών της υπηρεσίας καθαριότητας. Άμεσα να υπάρξει απάντηση του σωματείου και των εργαζομένων.», είναι το μήνυμα της ΔΑΣ δήμου Θεσσαλονίκης.

«Τα 13,5 εκ. ευρώ που αποφάσισε ως έκτακτη επιχορήγηση η κυβέρνηση και αναμένονται δεν θα δοθούν για την ενίσχυση της υπηρεσίας καθαριότητας και για πραγματική επένδυση χρόνων με προσλήψεις εργαζομένων, προμήθεια οχημάτων, ανταλλακτικών, εργαλείων κ.α., αλλά ως λεία σε ιδιωτικές εταιρίες που θα εισβάλουν στην υπηρεσία. Μάλλον είναι προσυνεννοημένο μεταξύ κυβέρνησης και διοίκησης δήμου.», τονίζει επιπλέον στην ανακοίνωσή της.

Αναλυτικά:

 Από την αρχή της θητείας της διοίκησης Αγγελούδη, σε συνεντεύξεις και τοποθετήσεις του δημάρχου και μελών της διοίκησης τονιζόταν ότι θα ακολουθηθεί η πολιτική της μεγαλύτερης εμπλοκής των ιδιωτικών εταιριών και στην υπηρεσία καθαριότητας. Το παραπάνω έγινε ξεκάθαρο με τον πιο επίσημο τρόπο στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου στις 29 Απρίλη. Οι δημοτικοί σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» έθεσαν ως ερώτημα την λειτουργία και το σχέδιο της διοίκησης για την υπηρεσία καθαριότητας. Στην απάντηση τους ο αντιδήμαρχος καθαριότητας και ο δήμαρχος ξεκαθάρισαν ότι πρόθεση τους είναι να προχωρήσουν άμεσα σε ιδιωτικοποίηση τομέων και εργασιών όπως: αποκομιδή καφέ κάδων, πλύσιμο οδών και κάδων, μηχανική και χειρωνακτική σάρωση οδών, αποκομιδή ογκωδών αντικειμένων κ.α. Όλα αυτά την ώρα που:

 -Εδώ και πάνω από 1 χρόνο στον δήμο έχουν παραχωρηθεί 4 απορριμματοφόρα για τη συλλογή του καφέ κάδου και χιλιάδες καφέ κάδοι. Στέκονται στο αμαξοστάσιο και τις αποθήκες.

-Εδώ και μήνες έχει γίνει η προμήθεια 3 καινούργιων καδοπλυντηρίων που δεν χρησιμοποιούνται.

-Ο δήμος διαθέτει 15 υδροφόρες για το πλύσιμο των δρόμων.

-Εντός του 2024 αναμένεται η προμήθεια 23 καινούργιων ηλεκτροκίνητων οχημάτων από πρόγραμμα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Από αυτά τα 4 είναι σάρωθρα για το μηχανικό σάρωμα οδών και τα 5 οχήματα για το πλύσιμο των οδών.

Δηλαδή, υπάρχουν οχήματα για να γίνουν εργασίες αλλά δεν χρησιμοποιούνται. Να ποιοι απαξιώνουν και σαμποτάρουν τις υπηρεσίες του δήμου. Η δικαιολογία της διοίκησης είναι οι ελλείψεις προσωπικού. Πόσοι εργαζόμενοι χρειάζονται για να λειτουργήσουν αυτά τα οχήματα και γιατί δεν προσλαμβάνονται; Εδώ να αναφέρουμε ότι μέχρι και η υπουργός εσωτερικών, σε πρόσφατη συνάντηση με την εκτελεστική επιτροπή της ΠΟΕ ΟΤΑ, είπε ότι ειδικά για τις ανταποδοτικές υπηρεσίες των δήμων-όπως η καθαριότητα- δεν υπάρχει κανένα κώλυμα προσλήψεων και ευθύνονται οι δήμοι που δεν πραγματοποιούν αιτήματα και προκηρύξεις για την πρόσληψη εργαζομένων. Το πρόβλημα με τις ελλείψεις προσωπικού εντείνεται και από την απαράδεκτη διαχείριση του υπάρχοντος προσωπικού που συνεχίζεται και από τη διοίκηση Αγγελούδη.

Πόσοι εργαζόμενοι χρειάζονται για να  λειτουργήσουν τα οχήματα που στέκονται; Πόση θα είναι η μισθοδοσία τους; Πόσο θα κοστίσουν στον λαό της πόλης οι ιδιωτικές εταιρίες; Θα μας παρουσιάσουν τέτοιου είδους στοιχεία; Όπου πραγματοποιήθηκαν ιδιωτικοποιήσεις χτυπήθηκαν περισσότερο τα δικαιώματα των εργαζομένων, απαξιώθηκαν περισσότερο οι υπηρεσίες και κόστισαν περισσότερο στον λαό. Τα 13,5 εκ. ευρώ που αποφάσισε ως έκτακτη επιχορήγηση η κυβέρνηση και αναμένονται δεν θα δοθούν για την ενίσχυση της υπηρεσίας καθαριότητας και για πραγματική επένδυση χρόνων με προσλήψεις εργαζομένων, προμήθεια οχημάτων, ανταλλακτικών, εργαλείων κ.α., αλλά ως λεία σε ιδιωτικές εταιρίες που θα εισβάλουν στην υπηρεσία. Μάλλον είναι προσυνεννοημένο μεταξύ κυβέρνησης και διοίκησης δήμου. Τη διασφάλιση των κερδών των ιδιωτικών εταιριών εξυπηρετεί και η αύξηση κατά 35% των δημοτικών τελών.

Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις καλούμε την πλειοψηφία του ΣΕΔΘ να σταματήσει να κρύβεται. Ζητούμε την άμεση συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του σωματείου. Προτείνουμε:

-Συνέντευξη τύπου του σωματείου, για ενημέρωση της κατάστασης και των θέσεων των εργαζομένων.

-Συνέλευση εργαζομένων.

-Συγκέντρωση εργαζομένων και παρέμβαση του σωματείου στην επόμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.

Καλούμε και την πλειοψηφία της ΠΟΕ ΟΤΑ να πάρει θέση. Θυμίζουμε ότι σε δελτίο τύπου της ομοσπονδίας, μετά από συνάντηση με τον δήμαρχο Θεσ/νίκης τον περασμένο Μάρτη, αναφερόταν ότι ο δήμαρχος «εξέφρασε την αμέριστη και απόλυτη κατανόηση και στήριξη των θέσεων της ΠΟΕ ΟΤΑ. Δήλωσε ότι είναι διατεθειμένος……  να στηρίξει τον αγώνα των εργαζομένων των δήμων για να λυθούν τα προβλήματα που λιμνάζουν χρόνια». Ποια ήταν τα κύρια προβλήματα που έθεσε η εκτελεστική επιτροπή της ομοσπονδίας στη συνάντηση; Σύμφωνα με το δελτίο τύπου οι ιδιωτικοποιήσεις και οι προσλήψεις εργαζομένων !!!

Πηγή: www.aftodioikisi.gr